Dopper kiest voor duurzaam ondernemen en het Zit Sta bureau van Vertidesk
januari 23, 2024Jochem Rozemeijer - Senior Strategic Buyer
Allianz Partners
Aantal medewerkers: ongeveer 225, aantal werkplekken: 210
Allianz Partners is internationaal marktleider in reisverzekeringen en hulpverlening. Allianz is onze moederorganisatie en we zijn gevestigd in Amsterdam. We hebben binnen dit pand kantoorruimte in gebruik op meerdere verdiepingen. Sinds het uitbreken van de coronacrisis is het thuiswerken bij ons sterk toegenomen. Het werd daarom tijd om onze vierkante meters binnen dit pand te reduceren. De inrichting van twee verdiepingen was verouderd en we waren toe aan een frisse, nieuwe werkomgeving, zodat iedereen zich hier prettig voelt, graag naar kantoor komt en fijn kan werken.
Onze wensen
Een interieurarchitect heeft op basis van onze wensen een ontwerp gemaakt. Het open en transparante karakter van onze afdeling wilden we behouden, want dát speelt bij ons een grote rol in de onderlinge toegankelijkheid. Ook de ruimte tussen medewerkers moest goed zijn en prettig aanvoelen, zodat iedereen fijn kan werken volgens de laatste Arbo-richtlijnen. Daarom hebben we diverse collega’s dan ook actief betrokken bij dit project.
De styling is in lijn met de laatste trends. Het creëert warmte door speels om te gaan met verschillende materialen, door het kleurgebruik en de plantenwanden. Ook technologie speelt een rol. We wilden enkel nog elektrisch verstelbare zit-sta bureaus, uitgerust met grote schermen. Daarnaast hebben we de vergaderruimtes voorzien van de nieuwste technologische gemakken voor wat betreft videoconferencing. Ook besloten we dit project zo duurzaam mogelijk in te steken en alle materialen die zich daarvoor lenen te hergebruiken. Alle glazen wanden zijn bijvoorbeeld gedemonteerd, gereinigd en opnieuw gemonteerd. De reeds aanwezige bureau- en vergaderstoelen hebben wij ook kunnen hergebruiken. Deze zijn professioneel gereinigd, aangezien ze nog in prima staat verkeren en mooi in het ontwerp passen.
Samenwerking met Vertidesk
Om het ontwerp op de juiste manier tot leven te brengen op het gebied van ergonomie en meubilair, heeft Vertidesk tijdens dit project intensief samengewerkt met onze interieurarchitect. Door deze samenwerking was snel duidelijk wat onze behoefte was aan nieuw meubilair en welke uitlijning het nieuwe concept nodig had.
Vertidesk heeft een goed aanbod voor de elektrisch verstelbare zit-sta bureaus en kon alles uit voorraad leveren. Voor al onze ergonomische vraagstukken konden we ook bij hen terecht. Wij vinden kwaliteit minstens zo belangrijk als een goede prijs. Onze oude bureaus werkten niet goed en gaven vaak problemen. Vertidesk biedt zit-sta bureaus met het meest ‘hufterproof’ bedieningspaneel en je kunt verschillende standen inprogrammeren, dit werkt intuïtief én het functioneert heel goed. Alle werkplekken zijn flexplekken geworden en er zijn 80 handmatig verstelbare bureaus vervangen door elektrisch verstelbare zit-sta bureaus. Om de styling compleet te maken, zijn er ook vergadertafels en kasten bij Vertidesk aangeschaft.
Ook last-minute stond Vertidesk voor ons klaar. Toen we het meubilair volgens plan aan het plaatsen waren, ontstond er toch nog behoefte aan extra werkplekken. Vertidesk had alles de volgende dag al bij ons op de werkvloer staan, dat was fijn. Andere bedrijven hanteren levertijden van 8 tot soms wel 12 weken. Bij Vertidesk zijn de lijnen kort, is er veel persoonlijk contact en heerst er een no-nonsense mentaliteit. We zijn erg blij met onze samenwerking. Wanneer we tegen een probleem aanlopen, helpen ze ons direct.
Reacties van collega’s
Onze collega’s zijn positief over de nieuwe indeling van het kantoor en erg content met de styling en het kleurgebruik. Ook is iedereen blij met de nieuwe faciliteiten, zoals de nieuwe zit-sta bureaus die elektrisch in hoogte verstelbaar zijn. We zien steeds meer collega’s staand werken. Dit project en onze nieuwe indeling, geeft het persoonlijk contact op kantoor echt een boost. We zien dat onze collega’s vaker én met plezier naar kantoor komen.